NAWIGATOR:      Strona główna -> Ubezpieczenia komunikacyjne
 

Link4 czyli Warta2

OC w Link4

Ubezpieczenia komunikacyjnej odpowiedzialności cywilnej reguluje rozporządzenie Ministra Finansów. Towarzystwa nie mogą go zmieniać, mogą natomiast dokładać jako bonus dodatkowe uprawnienia. Link4 skorzystało z tej możliwości, oferując klientom Program Pomocy. Tą sprawą zajmiemy się za chwilę.

Zapisy ogólnych warunków ubezpieczeń nie podlegają zmianom. Nie oznacza to jednak, że towarzystwa ubezpieczeniowe nie mają wpływu na ich realizację. Kilkakrotnie pisaliśmy o wrogich poszkodowanemu klientowi ruchach TU Warta SA. Zalecamy lekturę tekstu "Bóle głowy dzięki Warcie", nie będziemy powtarzać zawartych w nim informacji.
Nasz niepokój wzbudził fakt, że duża część osób pełniących obecnie wysokie funkcje w Link4, wywodzi się właśnie z Warty. Podobnie jak większość naszych Czytelników znamy przysłowie "czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci".

Pierwsza seria sześciu pytań dotyczyła bezpośrednio faktów znanych nam z praktyki likwidacji szkód z tytułu OC w Warcie. Odpowiedź, jaką otrzymaliśmy, potwierdza nasze obawy. Dopiero praktyka wykaże, w jaki sposób Link4 będzie wyceniać szkody. W odpowiedzi nie ma informacji:

  • o generykach, czyli częściach bezmarkowych, charakteryzujących się niższą ceną i wpływających na obniżenie wartości pojazdu przy sprzedaży.
  • o amortyzacji wymienianych części. Gdy uszkodzony w wypadku alternator miał 5 lat, zdaniem likwidatora może się okazać, że "zamortyzował się w 80%" - zatem towarzystwo zwróci 20% ceny nowego alternatora. Na dokładkę nie wiadomo, czy firmowego, czy bezmarkowego (patrz punkt wyżej).
  • o możliwości naprawy bezgotówkowej w Autoryzowanej Stacji Obsługi a nie u blacharza na przedmieściu. Ceny w ASO są oczywiście wyższe, stacje te nie zgadzają się na używanie generyków i naprawiają pojazdy sygnowanymi przez producenta częściami.
Gdy o to samo zapytaliśmy w centrum likwidacji szkód jednego z największych ubezpieczycieli, odpowiedź była jasna i przejrzysta: nie zmuszamy klientów do napraw częściami bezmarkowymi, nie odliczamy też amortyzacji. O taką odpowiedź nam chodziło - i od Link4 jej nie uzyskaliśmy. Przypomnijmy, że Warta SA przegrywa procesy w tego typu sprawach - sądy powszechne uznają postępowanie tego towarzystwa za niezgodne z prawem, szkodliwe dla klienta, działające na jego niekorzyść; czasem też sprzeczne z uchwałą Sądu Najwyższego w sprawie przywracania uszkodzonym pojazdom wartości sprzed wypadku.

Bardziej zainteresowanych zapraszamy do przeczytania naszych pytań i pełnej odpowiedzi p. Sławy Cwalińskiej-Weychert, dyrektora ds. obsługi ubezpieczeń w TU Link4.

Program Pomocy Link4 w polisie OC

Towarzystwo rozwiało nasze wątpliwości dotyczące ochrony danych osobowych. Korzystając z Programu Pomocy nasze dane będą przekazywane, zgodnie z ustawą, partnerowi Link4, firmie Axa Assistance. O firmie tej, heroldzie francuskiego giganta, pisaliśmy choćby przy okazji analizy sytuacji Polonii SA.

Axa Assistance będzie otrzymywać tylko niezbędne dane dotyczące osób poszkodowanych. Nie ma zatem automatycznego informowania tej firmy o każdym nowym kliencie Link4. Przedstawiciel Axy będzie posiadał przy sobie certyfikat potwierdzający uprawnienia do udzielenia pomocy.

Ranking banków dla firm

Skorzystanie z Programu nie zmienia warunków zapisanych w OWU. Nie trzeba się zatem obawiać - jak przeczytaliśmy w kilku pytaniach Internautów - że skorzystanie z niego w jakikolwiek sposób pogorszy sytuację kierowcy. Bezpłatne holowanie (oczywiście w ustalonych granicach) może okazać się zbawieniem i warto z niego skorzystać.

Korzystając z Programu Pomocy uzyskamy informację o wszystkich pobliskich warsztatach napraw samochodów - zarówno autoryzowanych przez producentów jak i mniejszych.

Ważnym elementem ograniczającym osobę korzystającą z Programu Pomocy jest zasada nie zwracania żadnych kosztów gotówkowych. Z praktyki wynika, że często na miejscu wypadku pojawiają się prywatne lawety - przez nikogo nie wzywane i często przyjeżdżające przed Policją. Nie czas i nie miejsce na zgłębianie tej sprawy. Z takiej lawety możemy skorzystać tylko wówczas, gdy zamierzamy zapłacić za nią z własnej kieszeni. Program Pomocy obejmuje tylko lawety należące do Axa Assistance lub współpracujących z tą firmą. Pierwszym ruchem po wypadku powinno być zatem wezwanie Policji i dodzwonienie się do Link4.

Aby skorzystać z Programu Pomocy trzeba mieć przy sobie telefon komórkowy. Program, na co jeszcze raz kładziemy nacisk, nie obejmuje jakichkolwiek zwrotów gotówki.

AutoCasco w Link4 - ustalanie składki


 NAWIGATOR:      Strona główna -> Ubezpieczenia komunikacyjne